fredag 14 september 2012

Stockholm.


Vi bodde i underbart fina Hammarby sjöstad på detta hotell
som heter Park inn by Radisson.

Några bilder från hotellet.

Denna åkte vi *ler*.

Bloggerskan fotograferar ett soligt Stockholm högst upp på Globen.

En liten ynka bild från konserten.

Ääääntligen har jag fått göra ett besök här på fina Ladurée!

Du hittar den på Grev Turegatan på Östermalm i Stockholm.

En liten bild där inne blev det.

Och en liten kasse hade jag med mig ut *ler*.

Sedan njöt vi i solen på restaurangen Lisa på torget som
ligger på Östermalms torg.

Sedan ett snabbt besök i Saluhallen på Östermalm.



Hej hopp!

Här sitter jag i soffan och småfryser. Ute är det regnigt och blåsigt och
riktigt höstruskigt. Brrr! Lyllos min mamma som åkte till Kreta med sin
syster igår.

Idag visar jag Er några bilder från min och Tomas Stockholmsresa. Vi åkte
i onsdags morse och kom hem igår kväll. Vi har hunnit med lite av varje som
ni ser på bilderna ovan och vi har haft det sååå mysigt. Konserten med
Nickelback var helt suverän. Journalisterna i Aftonbladet och Expressen tyckte
det var skit. Var vi på samma konsert tro??? Vi var då mer än nöjda iaf *ler*.
Igår åkte vi till Östermalm för att jag äääntligen skulle få besöka den ljuvliga
butiken Ladurée *ler*. Vilket paradis för en baktokig människa som jag. Kunde
nästan tro att jag hade hamnat i himmelen *ler*. Alltså där kan vi snacka Macarons!
Helt ljuvliga! Köpte med mig en liten ask med några olika smaker i som ska
provsmakas någon dag. Återkommer med bilder på dem då. Sedan gick vi till
restaurangen Lisa på torget som ligger på Östermalms torg. Där satte vi oss i
solen och drack lite gott och njöt av livet *blink*. Hann även med en snabb sväng
inne i den fina saluhallen. Men vi var så hungriga så vi kunde inte gå där så länge
*blink*. Lite senare på eftermiddagen var det dags att sätta sig på tåget och åka
hem igen efter två finfina dagar.

Natten som var hade jag också tagit semester så det blev en ledig dag idag också.
Men den har inte bestått av så mycket roliga saker utan det har varit tvätt, städ
blablabla. Men man kan ju inte ha roligt jämt......

Men imån ska jag ut och åka igen och det ska bli ROLIGT! Vart jag ska det berättar
jag imån hihi.

Kramis/Heléne

3 kommentarer:

  1. Låter som en härlig semester! Kul att ni var nöjda med konserten i alla fall ;) Vilken lycka för bagerskan att få besöka den butiken!

    Underbara bilder!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det är med sådana där resor. Man kan leva på dem långt in i höst. :)
    Ser ut som att ni hade tur med vädret också och då är det ju extra mysigt.

    Trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Bara så mysigt att ta en tur till underbart vackra Stockholm.Vilken mysig butik för dej som är så duktig att baka.Härligt att kunna sitta ute.Ha nu en mysig kväll fina du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera