onsdag 21 juli 2010

Flädersaft

Mmm för hemmagjord flädersaft. Mina fina favoritglas i korgfodral kommer från Bruka.

God förmiddag!

Solen skiner och jag är glad:). Bara några dagar kvar, sen far vi mot Adriatiska havet och Pula!

Igår gjorde jag färdigt min flädersaft. Och jösses vad god den blev i år. Gjorde den efter Leilas recept ur boken "A piece of cake". Prova alla ni vet ja! På kvällen var vi hos mycket goda gamla vänner. Den yngsta dottern i huset utbildar sig till frisör, så hon klippte både Alexander och Clara. Sedan blev vi bjudna på hamburgare. Vi mammor drack lite rosé och cider också.

Idag måste jag sätta fart med allt som ska göras innan semester-resan. Jag har en förmåga att inte komma igång förrän in i det sista, och då far jag som en liten galning med allt möjligt. Pust vad jag blir trött på mig själv då. Men men jag brukar alltid hinna allt ändå *blink*. Själv gjort själv ha som det heter *ler*.

Nähä ni mina vänner, nu ska dammsugaren fram!

Ha en skön dag.

Kramis/Heléne

2 kommentarer:

  1. mmm...gott med hemgjord flädersaft, du är duktig du Heléne, gör precis som du när jag/vi ska åka iväg någonstans...ute i sista sekund och jag blir också sååå trött när jag gör så....ha en underbar resa/kram

    SvaraRadera
  2. Även jag gör allt i sista minuten. Packa gör jag ett par timmar innan. Likadant är det ju med pappersarbete, allt i sista sekunden. Men idag är det lite kyligare iallafall...
    Glöm inte att vinka när du kör förbi!
    Kram Elle

    SvaraRadera