söndag 11 juli 2010

Puh!



Hej hopp!

Imorse vaknade jag inte förrän halv elva!!! Men jösses, så länge brukar jag inte sova. Men jag har ju varit vaken stup i kvarten i natt pga värmen, så det kanske inte är så konstigt att jag sov lite längre.

Idag har jag varit hos en god vän. Hon bakade en mumsig hallonpaj när jag var där. Vi hade en trevlig stund tillsammans.

Nu sitter jag här i mitt vardagsrum och bloggar och svettas. Har nyligen ätit pastasallad och druckit en iskall öl. Perfekt mat när temperaturen visar 35 grader varmt. Om en stund kommer en söt arbetskamrat hit och dricker lite pratvin (som hon kallar det hihi). Ska bli skojigt *ler*.

Ikväll håller jag tummarna för att Spanien vinner VM-finalen i fotboll!!!

Kramis/Heléne

9 kommentarer:

  1. låter som att du har haft den perfekta semestersöndagen.... SPANIEN ÄR ETT LAND DÄR MAN DANSAR TANGO :)) heja heja /kram

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det låter som du njuter till fullo av din semester. Härligt! :) Pastasalladen ser dessutom vansinnigt god ut.:) Hoppas att du och arbetskamraten hade en trevlig stund tillsammans. :)

    Ha en härlig semester och sköt om dig i hettan.
    Kram Lotat

    SvaraRadera
  3. Mmmm, det där ser gott ut! Det verkar som om söndagen var lyckad!
    Även här har vi tropisk hetta. Somnade sent och vaknade redan klockan FYRA imorse!!!!

    Önskar dig en sköööön dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tack för din hälsning hos mig :)
    Spanien vann, hurra!

    Pastasalladen ser smarrigt ut, vill ha lunch NU ;)
    Ha en fin dag! Kram Milla

    SvaraRadera
  5. Hej Helene!
    Vi hejade på Holland men vad hjälpte det,hihi;)

    Din pastasallad ser jättesmarrig ut!

    Ha det bra!

    kraam Jenny

    SvaraRadera
  6. Du måste ha hållit tummarna ordentligt hårt! *LER*

    SvaraRadera
  7. Känner igen det där med att sova länge nu. Blir så sent innan man kommer i säng på kvällarna att det alltid har passerat midnatt:)

    SvaraRadera
  8. Hej! Är väl en av de få som inte har sett en enda fotbolls-match under VM jag.. men du hade ju tur när favoritlaget vann!
    Tack för tipset om en god pastasallad, får nog bli morgondagens lunch!
    Snygga grejer från Greengate du hade shoppat också!
    ha det bra!

    SvaraRadera
  9. Vad gott det ser ut med pastasallad.Det ska jag göra någon dag.tack för tipset.Vad gulligt namn pratvin.hihi.Önskar dej en härlig tisdag.Kram Rita ♥

    SvaraRadera