fredag 30 juli 2010

Kultur, snygga moves och ett boktips!



Dober dan!

Igår hade vi en helmolnig dag men jättevarmt. Vi åt frukost i vanlig ordning och Clara tog ett morgondopp i havet. Hon var ju tvungen att inviga sitt nyinköpta cyklop och snorkel.

Sedan åkte vi lokalbussen in till Pula. Där besökte vi den otroligt fina Amfiteatern, eller Arena som den också kallas. Den liggger mitt i centrala Pula och ska tydligen vara den sjätte största i världen. Här anordnas konserter, teatrar, filmvisning mm. Jag kan bara ana hur häftigt det skulle vara att gå på konsert där inne. Sedan gick vi till det lilla torget där triumfbågen finns. Där pausade vi med glass och gott dricka. Avslutade turen till Pula med att handla lite på den stora fruktmarknaden.

Väl tillbaka på hotellet så slappade vi och hade det skönt. På kvällen åt vi av buffén som serveras här på hotellet varje kväll. Ganska ok, men jag är glad att vi inte valde halvpension. Skulle blivit ganska tråkigt att äta av den maten varje kväll. Nä, jag går hellre på olika restauranger och provar lite olika maträtter i olika miljöer.

Lite senare var vi på en läcker dansshow. Vi fick se flera olika danser såsom cha cha cha, samba, rumba och häfttiga moves av hip hopare och breakdanceare. Tyvärr så kom det värsta störtskuren mitt under showen så den gick inte att slutföra. Vi rusade tillbaka till hotellet, men dyngsura ändå.


Sist ett litet boktips: I en annan del av Bromma skriven av Martina Haag. En tokrolig feel goodbok som jag har skrattat högt åt. Passar perfekt på stranden eller i hängmattan.

Kramis/Heléne

3 kommentarer:

  1. Det va synd igår att det började ösregna //clara

    SvaraRadera
  2. Det låter som ni haft en härlig vecka i Pula.
    Kanske blir det en resa nästa år igen.
    Imorgon kväll är det väl hemfärd, hoppas den resan går lika bra.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem igen! Det ska bli spännande och höra mer m resan och se på BILDER ;) Kram
    Miko

    SvaraRadera