torsdag 2 september 2010

Höst



Handduken Millie från Greengate. Köpt hos Syster lycklig.






♫♪ Solen lyser himlen är blå, åh vad skönt att leva då ♫♪.


Hej hopp!

Igår var vi på ett trevligt kalas hos mina föräldrar. De bjöd på crepes med svampstuvning. Mmm så gott det var. Till kaffet bjöd jag på mina hembakade äppelmuffins med crumble. Clara blev gratulerad av min bror med sambo. Hon fick en jättefin klocka.

Idag har jag rensat färdigt all svamp. Det skulle jag ju egentligen ha gjort igår men tiden räckte liksom inte riktigt till. Kanske berodde det på att jag sov till kl 14, och sedan lufsade jag runt i nattlinnet till kl 17 och gjorde ingenting *blink*. Men nu är det färdigrensat så till middag har vi ätit kyckling, klyftpotatis och kantarellsås. Blir kantareller varenda dag.
Denna glassen är till min söta lilla granne som fyller 3 år idag. GRATTIS Alicia!!! Stor kram till dig.

Kramis/Heléne

8 kommentarer:

  1. Grattis till min underbara söta alicia/clara

    SvaraRadera
  2. Hej men visst är det skönt att bara vara o inte tänka på hur man ser ut o vad klockan är!!
    Va kul att födelsefirandet vart bra o att du har rensat klart svampen. Jag måste ut o leta svamp ja med i helgen. Fylla på förrådet.
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Värst vad ni firar födelsedagar!! *ler*

    En sån där glass ska jag nog beställa nästa gång vi besöker glassbaren...

    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Tack för den stora glassen "Hodén" :)Och för Grattis sms:t idag...Kramisar från 3-åringen..

    SvaraRadera
  5. Hälsa och gratta dottern.Skoj med kalas.Vad gott med creps bara så gott.Skönt att gå och skrota i pyjamas eller morronrock.Piffa och greja.Vilken fin klass tjejen ska få cool.Ha en kön kväll rara du Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Halloj!!
    Ja nu känns det som vi kommit "hem"=)
    Gardinerna är från IKEA, "Wilma" 2 pack 99 kr =)Har dem i flera rum. Enkla och fina =)
    Är smått kär i din lilla griffeltavla, vart har du hittat den?
    Kramar Fia

    SvaraRadera
  7. Vilken fin o söt handduk...
    Och glassen såg väldigt smaskig ut!

    Hoppas att du får en fin hösthelg! Kram Therese

    SvaraRadera