söndag 12 september 2010

Nypiffat i köket.

Sötaste kakburken kommer från Butiken i Tenhult.


Min fina Sturehofskruka.
Favvoljusstaken kommer från Pluto.




Visar några bilder på min nypiffade köksbänk.


God söndagseftermiddag!

Hoppas att ni alla har haft en fin helg. Min har varit lite upp och ned.

Igår var jag med Clara i grannstaden Eksjö och tittade på henne när hon spelade
handboll. Tyvärr så blev det förlust. Men hon var glad ändå för att hon var inlånad
till tjejerna som är ett år yngre. Och sen var det ju bara träningsmatch *blink*.

Idag har Clara och jag varit hos min fina vän K och hennes son E. Vi fikade, tjötade  
och jag beställde lite jultidningar av E. Jultidningar redan *ler*.

Nu sitter Alle och jag och tittar på finalen i Tv-pucken. Den är snart slut så då får
vi se den klassiska högen av spelare mitt på isen. Tyvärr så blir det nog inget guld
till Småland för de ligger under med 2-0.

Ikväll börjar en ny arbetsvecka. Sjätte söndagen efter semestern.....

Ha det gott alla ni!

Kramis/Heléne

5 kommentarer:

  1. Så fint! Gillar glasburken med värmeljus i.

    SvaraRadera
  2. Så fint du har det på köksbänken! Må så gott kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vad fint du har pyntat!
    Kakburken var helmysig, fast min första tanke var att det var en nalle av marsipan!! (ja, jag är ju lite konstig...)
    Min helg bestod av renovering, ikea och matlagning. Hur min mans matlagning blev med skruvar och tång kan du läsa i dagens inlägg!
    Ha en skön vecka!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  4. Hej Heléne!

    Vad fint ni har det! Ljust och fint och visst är det smidigt att ha ljusen framme så att man lätt kan ta nya när man behöver dem? :)

    Jag hoppas att du får en riktigt fin vecka vännen!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken superfin blogg du har, tack för hälsningen hos mig!

    Kakburken är ju helt underbar, skulle vilja köpa en sådan till liten i magen. Står det något märke under din burk? Så kanske jag kan hitta den i butik här hos mig.

    kram Mia

    SvaraRadera