måndag 7 juni 2010

Måndag



Hej hopp!

Här i smålands-staden öser regnet ner. Idag gick jag upp redan kl. 12 och drog igång med värsta städningen. Man vill ju passa på att göra det nu när vädret är blä. För vem vill vara inne och städa när solen skiner? Inte jag iaf.

Men vilken härlig helg vi har haft! Solen har varit framme hela tiden och temperaturen har legat på ca 25 grader varmt. Helt perfekt enligt mig. Alla näsor och kinder här i lilla gårdshuset är röda efter solen *ler*.

Igår kväll var vi hos en av mina godaste godaste vänner och firade hennes födelsedag. Jag hade köpt Leilas nya bakbok till henne, men tyvärr hade hon redan inhandlat den till sig själv :(. Något som jag ifs hade på känn att hon skulle ha gjort. Men men, hon får byta till något annat. Vi fick god grillad mat med färskpotatis till och sedan fick vi en smarrig rabarberpaj till kaffet. Mums mums.

Nu har Clara och jag ätit våfflor. Alle är och tränar men han kommer snart så då blir det att grädda en omgång till honom också.

Kramis/Heléne

3 kommentarer:

  1. vad sugen jag blev på våfflor...mmmmm....sånt väder vi hade i helgen vill vi ju ha länge, typ...till september.. :)) /kram

    SvaraRadera
  2. Vilken fin helg du haft! Tänkte på ditt köksbord, det är riktigt fint, var får man tag på en sådan pärla?

    Kram,
    Angelica

    SvaraRadera
  3. Har ni haft fint väder? Vi har haft mulet hela dagen och sen kom regnet på sen eftermiddag. Mums vad gott allt lät. Våfflor är ju inte fel kan jag söäga. Jag är född på våffeldagen och då är det alltid våfflor som gäller. Ha det gott vännen/ Kramkram Anne

    SvaraRadera