fredag 11 juni 2010

Sommarlov nr 2

♫♪ Den blomstertid nu kommer, med lust och fägring stor. Du nalkas ljuva sommar, då gräs och gröda gror. Med blid och livlig värma till allt som varit dött, sig solens strålar närma, och allt blir återfött ♫♪


Hej hopp!

Då har sommarlovet börjat även för min Clara!

Gick upp vid sju i morse för att fixa i ordning henne i håret inför uppträdandet på avslutningen. Här hålls avslutningen i en kyrka, uppdelat i två omgångar. I dotterns grupp är det särskolan, 4an, 5an och 6an. Särskolan sjöng bl a Abbas låt "Tack för alla sånger". Så fina och duktiga de var! Jag blir alldeles varm och glad i hela kroppen när jag tittar och lyssnar på dessa härliga barn *ler*. Efter att alla klasser hade sjungit sina låtar och vi alla avslutade med att tillsammans sjunga "Den blomstertid nu kommer" så mötte vi upp Alexander och min mamma för en fika på staden. Clara firade sin start av lovet med en räksmörgås *blink*.



I eftermiddags har Alle övningskört en hel del med mig och det gick jättebra. Han bromsade in vid systemet så att jag kunde hoppa ut och köpa mig en flaska rosévin. Så nu sitter jag här i soffan och provsmakar *blink*. Köpte även en liter mumsiga jordgubbar till, första för säsongen förresten. Mums mums är det!

Och resten av kvällen kommer jag att fortsätta att tillbringa här i min sköna soffa.

Kramis/Heléne

3 kommentarer:

  1. Äntligen är det dags för sommarlov! Har ni fint väder? Här nere i skåne är det fullkomligt höstväder med 14 grader och regn, men men efter regn kommer solsken :)

    Njut av gott rosé så skålar jag här hemma med ett glas rött :)

    Kram på dig och trevlig helg!
    Angelica

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en härlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hej Heléne!

    Vad härligt med sommarlov! :)Njut och ha det helt underbart! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera