fredag 13 juli 2012

Baka baka kaka och ett fynd.


Clara i bakartagen.

Lite av gårdagens skapelser.



Hej hopp!

Idag är det visst fredagen den 13e. Jag är inte det minsta
skrockfull så jag är inte speciellt rädd för detta datum.

Igår lös flitens lampa här i Lilla gårdshuset. Jag och Clara
bakade och stod i. Vi bakade en sats vanliga bullar, en sats
glutenfria bullar, två glutenfria limpor och en banankaka.
Vi kände oss sååå duktiga när vi var färdiga. Det tråkiga med
att baka så mycket är all disk man ska ta hand under tiden.
Jag har ingen diskmaskin heller så myyyycke disk blire. Puh!
När jag sedan skulle frysa allt detta så insåg jag hur himla
mycket is det var i frysen, så jag frostade ur den när jag ändå
hade kroppen full av energi. Nöjd nöjd nöjd.

Idag på fm cyklade Clara och jag ner till staden och träffade
en av mina finaste vänner. Vi gick till ett café och drack kaffe
och hade trevligt. Blir tyvärr inte så ofta som vi ses men desto
trevligare när det väl händer.

Mitt senaste fynd. Odd Molly duvet tunic grey.

Fina detaljer som vanligt på OMs kläder.




Vad tycker ni om mitt senaste OM-fynd? Fick den på posten i
onsdags och jag är hur nöjd som helst. Härligt gråblå färg med
massor av fina detaljer. Gilla!

Ikväll ska jag och Tomas till hotellet med goda vänner och äta
taco-buffé. Ska blir riktigt trevligt. Har inte träffat T sedan i
måndags så nu längtar jag allt *blink*.

Ha det gott alla ni!

Kramis/Heléne

1 kommentar:

  1. Duktiga ni är på att baka! Din nya OM var superfin, gillar verkligen färgen och detaljerna förstås :)
    TACK för en trevlig kväll igår!!

    Kramis

    SvaraRadera