fredag 20 juli 2012

Vår Ålandsresa och en investering.

Blåsigt på Östersjön *ler*.

Underbara Stockholms skärgård!

Blåa härliga himmel!



Hej hopp!

Hur har ni det i vårt avlånga land? Här rullar dagarna på.
Snart har halva semestern gått. Jag har mest bakat, fixat
hemma, träffat många vänner och haft det allmänt skönt.

I söndags åkte jag, Clara och min mamma på en Ålands-
kryssning. En jättebra resa för en billig peng. Kan verkligen
rekommenderas! Och maten var riktigt god. Vi åt buffé på
kvällen och den var en riktig surprise faktiskt. Och på vägen
hem så lyste solen en hel del så vi kunde sitta ute och känna
havsdoften. Härligt!


Åh vad jag är glad och lycklig för denna *ler*!



Igår på förmiddagen var jag på staden med en av mina glada
vänner. Vi drack lite kaffe, pratade om livet och hann med
att glutta i några affärer också. Jag köpte en illgrön och snygg
top. Kanske visar den här imorgon.

När jag kom hem så åt jag lite middag tillsammans med barnen.
Efter det så for vi iväg och uträttade lite ärenden. När vi var
hemma igen så slängde vi oss i soffan och slappade alla tre.
Plötsligt fick vi för oss att åka till Media Markt i Jönköping.
Väl där så köpte jag ääääntligen mig en ny dator. Sooom jag
har längtat! Min lilla vita gick ju sönder för ett tag sedan. Det
var bl a hårddisken som hade kraschat. Jag har lagt ut en del
pengar på den redan så jag tyckte inte att det var värt att göra
det en gång till. Så nu äntligen har jag en ny, och snygg är den
också. Eller hur?!?

Nu ska jag sätta mig ute en stund med en kopp kaffe och
Clara *ler*, sedan lite hemmafix. På söndag ska jag och T
på mc-semester för första gången så jag har lite att fixa med.

Må väl!

Kramis/Heléne

1 kommentar:

  1. Nämen grattis till nya datorn! Finns det några semesterpengar kvar här i huset får det bli en ny till mig oxå i höst, denna driver med mig rätt ofta....
    Härliga bilder! Förstår att ni haft det mysigt :)
    Dags att ladda för nästa tur nu då..

    Kram

    SvaraRadera