lördag 14 juli 2012

Victorias dag!

Härliga luktärtor som är plockade i mina föräldrars
 trädgård.

Grattis Kronprinsessan Victoria
på Din dag!!!

Blommorna ovan är till dig!

Dagens nybakade tekakor.



Hej hopp!

Igår kväll var jag och Tomas på hotellet och åt tacobuffé med
goda vänner. Vi hade mycket trevligt. Det måste snart göras
om.....om jag får bestämma *ler*.

Idag åkte T och jag ner till staden med alla våra barn och gick
till fiket. T o m Alle var med. Roligt att göra något tillsammans
alla sex ibland.

Sedan åkte Tomas hem till sig och jag till mig. Han skulle måla
på sitt hus. Jag lagade lite mat och sedan bakade jag tekakor.
De är så smidiga att baka för det ska bara jäsa en gång. Det som
tar lite tid är att havregrynen ska svälla i mjölken i 2-3 timmar 
först innan man sätter till degen.

Skön style hon har min hund *ler*.


Kolla in min hund! Visst ser hon härlig ut där hon sitter?

Gullevovve

Imorgon ska jag, Clara och mamma ut på en liten tripp och
är hemma igen sent på måndag kväll. Ska blir riktigt skoj att
åka iväg lite. Så nu mina vänner ska jag packa lite för snart
kommer Tomas och Alma till oss för att titta på tv.

Kramis/Heléne

2 kommentarer:

  1. De där tekakorna såg ju inte så dumma ut. Skulle jag kunna få receptet på dom?

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så jätte goda tekakorna såg ut, mums.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera