söndag 8 juli 2012

Semestern är här!

Godaste planksteken man kan äta.

Dessa fina blommor hittade jag efter vägen igår när
jag och barnen var ute och åkte lite.

Passade perfekt i LOB-vasen. Men vad heter sorten?
Någon som vet?



Hej hopp!

Oj vad det regnar här i min stad idag. Det fullkomligt öser ner.
Ett riktigt varainne-väder.

Igår var jag och barnen på Sandsjöfors Wärdshus och åt. Jag
firade att min SEMESTER har börjat. Vi åt den godaste plank-
stek man kan tänka sig. Man kan välja på oxfilé, fläskfilé,
kyckling eller lax. Jag tog lax och barnen valde fläskfilé. Så
härligt att sitta på deras stora fina veranda att äta. Wärds-
huset finner man i Sandsjöfors som ligger någon mil utanför
Sävsjö. Jag kan verkligen rekommendera ett besök där!

Idag ska Clara på kalas till en av sina kusiner och Alle är med
kompis. Tomas och jag hade tänkt att ta en sväng med hojen
men det verkar som om vädret inte tycker detsamma. Buhuu:(.
Nä vi får hitta på något annat. Kanske ta en sväng med bilen
istället *ler*.

Nu ska jag fika lite med Clara. Tjing!

Kramis/Heléne

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Du har plockat fingerborgsblommor, (digitalis). Den är väldigt vacker, men också VÄLDIGT giftig, så akta barn och djur...
    Och ja, jag håller med... Det har varit väldigt regnigt här i Småland! Hoppas det bättrar sig.

    / Hanna

    SvaraRadera
  3. Härligt att fira att semestern börjat.Bra att man får välja vad man vill ha på plankan.Trist att det bara regnar .Solen har nog tagit semester.Hahaha.Ha en skön söndag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  4. Åh deras lax planka är helt underbar!
    Fin OM klänning i förra inlägget.
    Ser fram emot imorgon blir kul att träffas igen!!

    Kram kram

    SvaraRadera