onsdag 4 juli 2012

Ny maskin & Körslaget!


Min nya investering.




Hej hopp!

Idag har det varit en riiiktigt seg dag på jobbet. Tiden har
krupit fram. Två dagar kvar, sen semester i 4 veckor *ler*.

Precis just nu så har vi provat min nya investering, en glass-
maskin från OBH Nordica.


Glassen är klar!


Blev riktigt gott!  Kanske lite för mjuk så jag kör den nog
några minuter längre nästa gång.

Härligt god nougatsås inhandlad på Willys.


Till glassen hade vi denna goda nougatsås som Clara köpte
häromdagen.

Men vet ni! Min kommun ska vara med i Körslaget i år *ler*!
Den 12 augusti kommer det att hållas en audition här i stads-
huset. Körledare är Putte Nelsson. Han har bl a varit med i
programmet "Så ska det låta". Oj vad roligt det vore att vara
med på denna audition. Tänk om man skulle våga köa in....
Nja, tror nog inte det. Körslaget kommer att sändas på tv4
under hösten.

Nu ska jag hoppa in i duschen. Sedan blir det en liten mc-
tur och ett litet besök i Forngården tillsammans med Tomas.

Kramis/Heléne




3 kommentarer:

  1. Så gott med hemmagjord glass!
    Klart du ska anmäla dig!! Blir kul att se vilka som kommer med. Hade hoppats på Lena PH som körledare....
    Ha en mysig kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju bara så gött med hemmagjord glass! Ja anmäl dej annars så kommer du att ångra dej.Ha en skön och mysig kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du har investerat och provat den nya glassmaskinen, har varit lite sugen men jag kommer nog köpa en till min Kitchen Aid istället. Känns lite onödigt med en maskin till när man redan har en som man kan komplettera med. Men roligt att den var bra.

    Vår kommun har vunnit Körslaget en gång - Hanna Hedlund med Bollnäskören

    Kram Teres

    SvaraRadera