torsdag 4 mars 2010

18 år



♫♪ Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Alexanders födelsedag ♫♪!!!

Tänk vad tiden går. Har det verkligen gått 18 år sedan jag födde mitt första barn!?! Tur att inte jag har blivit 18 år äldre:). Den 4 mars 1992 kl. 16.51 föddes Alexander. Då, en liten knatte på 2,5 kg och 46 cm lång. Idag, en kille på ca 75 kg och 180 cm lång. Vi har firat jubilaren nu på morgonen. Pappa Patrik kom hit kl.06.00. Emilia (flickvännen) var också här. Vi har ätit frukost tillsammans och delat ut presenter. Den minen som A gjorde när han öppnade vårat paket, ja den är obeskrivbar. Han fick en fotbollsresa till Barcelona av oss. Han blev så otroligt glad så det rullade glädjetårar nerför kinden på honom;). Jag tror att han är en av de lyckligaste människorna på jorden idag;).

Nu har Patrik åkt till jobbet och Clara, Alexander och Emilia har gått till skolan.....och jag ska sova.

Men idag sänder jag en tanke till Lena för det är 2 år sedan hon flyttade till himlen.
Kramis/Heléne

7 kommentarer:

  1. När Alexander föddes var uppståndelsen stor även hos oss. Mamma och LisBritt var nog de lyckligaste på jorden, första barnbarnet! Minns när vi alla gjorde Harrys Hare på dopet, som även vi var med på! Gratta Alxander så mycket från oss på Bästkusten. Vilken underbar present, klart att han blev glad:)Alla de sina på frukost - precis så ska det vara när man fyller år! Ps! Din gravid-mage ser inte ut att passa din lilla kropp, haha. Du måste varit väldigt framtung:)/Åsa

    SvaraRadera
  2. Hälsa och gratta Alle! Blir lite avis på Barca presenten.. :)

    SvaraRadera
  3. Lilla alexander det va jätte bra skrivet :)

    SvaraRadera
  4. Åsa: Ja det var stooor uppståndelse den dagen på Ilalla (som Alexander sa) och Lisbritt! Hihi, en verkligen lyckad födelsedagsfrukost idag;). Vi ska ju åka alla fyra till Barca, och det tror jag uppskattades stort.. Framtungt var det nog:). +11 kg vet ja:).

    SvaraRadera
  5. sv: Haha jadå! :) det får man väl säga att jag är!
    du får ju komma och kolla på våran show vi ska ha i skolan! :D
    den är 29/3 en måndag, ta med dig clara! :D

    SvaraRadera
  6. jättefint skrivet! :) .
    Tack så mycket för alla fina presenter ! :)

    SvaraRadera
  7. Oj, vi missade denna stora dag! Hälsa Alexander med en bamsekram så här lite i efterskott från oss alla! Nu är det fotbollsresa och körkort som gäller framöver och hux flux är han utflugen :-) Fattar inte att tiden rusat iväg som den har. De var ju nyss små våra gossar.
    Kram Camilla, Magnus, Ludvig o August

    SvaraRadera