tisdag 30 mars 2010

Plantering




God morgon!

Vilket väder jag vaknade upp till idag. Strålande sol! Så härligt att äntligen kunna ha ytterdörren stå öppen på vid gavel i lilla gårdshuset. Klädde på mig och gick raka vägen ut och planterade lite vårblommor i krukorna utanför dörren. Var på blomsterhandeln igår och handlade några vita penséer och en blå pärlhyacint. Blev så vårigt utanför nu.

Ikväll ska jag titta på finalen i Mästarnas Mästare. Det ska bli spännande och se om tjejen lyckas klå de två killarna.

Ha en fortsatt skön tisdag.

Kramis/Heléne

9 kommentarer:

  1. Oj så härligt det ser ut, här har vi fortfarande alldeles för mycket snö:( Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Heléne!

    Vilka härliga vårbilder!! Jag har också varit ute och fotat mina små vårblommor idag - de kommer nog på bloggen i morgon:)

    Kram kram!

    SvaraRadera
  3. Hej...
    Kul att du fann min blogg. Jag e själv fr småland men bor numera uppe i Norrland. Vad härligt med alla blommor på din fina blogg. Försökte köpa lavendel på stam här uppe igår men de visste inte när de kom in till butiken. Så det fick bli 2 st apelsinträd o 2 st myrsine på stam istället. Underbart fina. Ha en bra kväll o på återseende!!
    //Kramis L

    SvaraRadera
  4. Tänk att man kan börja plantera ute, då är det vår! Vad fint du har gjort, gillar betongkrukan.

    Storskjortan kommer från Lindex.
    Ha det gott!!
    Kram C

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det ser ut...Vi har haft soligt idag och riktigt skönt i lä. Hoppas att vi får samma väder i påskhelgen så att man kan få lite färg på näsan./ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  6. Åhh, det är så härligt när solen tittar fram! Man får så mycket positiv energi! :) Jag använder teckensnittet Georgia på mina texter! Hoppas att du njuter av dina nyplanterade blommor!

    Kramen Emma!

    SvaraRadera
  7. Hej och tack för ett besök på din blogg! Underbart att plantera lite vårblommor. Här i Hälsingland har vi fortfarande snö,men våren är på väg!! Lena

    SvaraRadera
  8. Härligt att några kan vara ute och pyssla redan! *ler*
    :)

    SvaraRadera
  9. Vad fint du gjort! Längtar tills snön försvinner även här. Men det lär nog dröja för vi har en hel del kvar...
    Kram Milla

    SvaraRadera