måndag 1 mars 2010

Min barndomsvän




God kväll!
Hoppas att eran helg har varit bra.. Det har våran varit här i lilla gårdshuset.
Idag har jag haft besök av min barndomsvän Cecilia och hennes två barn. Jag och min familj flyttade från Dalarna hit till Småland för 36 år sedan(tror jag att det är). Vi flyttade in i ett radhus och Cecilia bodde i huset brevid. Jag var ute på gatan med min lillebror, som då var 2 år när hennes pappa knackade på fönstret. Hon spanade lite på mig och min bror, och jag på henne. Efter en stund kom hon ut till oss och efter det mötet så var vi "bästisar". Vi har hållit kontakten i alla år trots att hon flyttade härifrån för läääänge sedan. Nu bor hon i Stockholm men vi försöker att ses när tillfälle ges. Det är alltid lika kul att träffas och prata om både dåtid och nutid. Clara bakade chokladbollar när hon kom hem från skolan som hon bjöd våra gäster på. De åt dem med god aptit:).
Nu åkte Alexander och tränade. Clara och jag ska titta på Familjen annorlunda.
Kramis/Heléne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar