lördag 20 mars 2010

Våren är kommen!





Hej hopp!
Våren är kommen! Så härligt ute idag. Har varit på stan med min härliga granne. Vi hade inte några barn med oss, utan bara vi två mammor. Gick först till fiket. Där satt vi läääänge med en varsin kaffe och mumsig macka. Pratade om allt mellan himmel och jord. Sen tittade vi runt lite i några affärer. Jag köpte mig en lavendel på stam. Åh så fin den är! Den får pryda min fina plåthink som jag brukar ha blommor i ute på sommaren. Ställde den på mitt lilla bord i vardagsrummet. Som bordsskiva har jag två stycken gångplattor i grått.

After worken igår var trevlig som vanligt. Räkmacka och starköl blev det. Hann även med ett glas vin. Mycket fniss som vanligt.

Ha en fortsatt skön helg.
Kramis/Heléne

8 kommentarer:

  1. Hemkomna (sambon och jag) från övernattning i annan stad kan vi konstatera att våren har på en dag (!) åstadkommit stora förändringar ... mycket av all snö är borta t.ex!
    :)

    SvaraRadera
  2. sv: ja, tyvärr är livet så himla orättvist!
    det ska jag absolut göra :)
    kram!

    SvaraRadera
  3. Tack för din titt hos mig! Så fint med lavendelträdet, ett sånt har jag inte sett förr. Passar jättebra i zinkhinken.

    SvaraRadera
  4. Hej! Åh vad härligt med en lavendel inomhus som man kan lukta på och drömma sig bort mot sommaren. Rackarns vilken bra idé att ha betongplattor som bordsskiva. Det ska jag lägga på minnet ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej vännen och såå jättefint det är med Lavendel i plåthink, helt i min smak!! Ha en skön söndag! Kramar Maria

    SvaraRadera
  6. Skönt att bli bjuden på middag... det är inte jag men jag får stå i mitt städade kök och koka själv... Njut
    Kram på dig!
    Marielle

    SvaraRadera
  7. Hej Heléne!

    Vilket underbart lavendelträd och sååå snyggt i krukan. Låter som ni hade en mysig dag igår:)

    Ha en skön eftermiddag - och det blir det ju när man är bortbjuden på söndagsmiddag:)

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej!!!
    Vad glad jag blev av din kommentar. På så sätt hittade jag hit =)
    Oj, jösses vad fin blogg du har!!! Och vilka bilder sen!!!
    Inspirerande till tusen!!
    Jag kommer tillbaka!!
    Kram Fia

    SvaraRadera