tisdag 21 augusti 2012

Baka baka liten kaka.

Mumsiga kaka.



Morrn!

Igår tog sommarlovet slut och idag börjar skolan. Clara hade en bra
avslutning på sitt lov för hon hade ju födelsedag igår *ler*. Idag börjar
hon 8an!!! Hej å hå vad tiden går.

Idag gick jag upp kl 8 och bakade en Kardemummakaka. Blev så inspirerad
av bloggen Inredningsfrun häromdagen då hon hade bakat en sådan. Jag är
ett stort fan av kardemumma så idag snodde jag ihop denna goding. Har bakat
den förut så jag vet att den är god men måste nog provsmaka den innan arbete
ändå *blink*.





Receptet till bakverket finns i en av mina favoböcker av Leila.

Nu blir det lite allmänt fix här hemma. Sedan väntar en ny arbetsdag.

Ha det gott alla ni!

Kramis/Heléne

6 kommentarer:

  1. Ååå vad smarrigt med kardemumma kaka .Vad duktig du är.Imorron börjar mina änglar skolan.Då blir det lite rutiner igen.Härliga bilder.Ha en fin dag rara du .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Tack söta du, den är en favorit hos mig med..:-)

    Meen så gott det ser ut..mums!!!

    Ha en fin dag
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  3. Älskar kardemummakaka!! Så gott, önskar man kunde äta allt sådant obehindrat:) min stora började också 8 an igår:) tänk vad stora de blivit våra barn! Kram Nilla

    SvaraRadera
  4. Mmm gör jag med..Gör alltid kardemumma bullar! Åh stora barn minsann...Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  5. Kardemumma är verkligen gott! Den ser supergod ut! Roligt med alla tips man få här på bloggen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Ååå vilken ljuvlig bild på en Kardemumma kaka!
    Älskar med kardemumma, får nog blir att baka denna en dag!
    Ha en fin dag!
    Kram elle

    SvaraRadera