lördag 11 augusti 2012

Lördag hela dagen!

Om man får oväntat besök.....



Hej hopp!

I morse ringde min klocka vid 05.00. Huga vad trött jag var! Hade lovat att jobba
över så det var bara att släpa sig upp. Tiden på jobbet gick fantastiskt bra. Skönt
att stämpla ut och få en del timmars komp att ta ut någon gång när man har
lust. När jag kom hem från jobbet så gick jag en liten hundpromenad. Stackars
Sally hade varit ensam i 6 1/2 timma.  När promenaden var avklarad så bakade
jag lite. Använde mina små portionsformar från Ib Laursen. Resultatet blev små
rabarberpajer. Man ska ju ha Gevalia, och lite fikabröd hemma ifall man får
oväntat besök sägs det ju *blink*.

Hugo äter tårta på sitt egna lilla sätt *ler*.

Mums!


När pajerna var färdiga så cyklade ja ut till min bror och hans familj.
Svägerskan fyllde ju 40 år häromdagen så jag blev bjuden på lite tårta.
Hugo hade fått smaka av tårtan redan igår, och det var visst en smak
som "gick hem" haha. Han åt då med god aptit iaf.

Nu är jag hemma igen. Håller på att förvälla mina sista svampar. Tar
allt lite tid att pyssla med dessa kantareller, men det är det absolut värt.
Gjorde mig en liten stuvning igår och det smakade riktigt fint.


Bästa  bilden va som är hämtad från nätet. Måste ju bli årets OS-bild haha!



Såg ni handbollsmatchen mellan Sverige och Ungern igår. Puh vilken rysare
det var, men såååå roligt! Det var som en kommentator sa på sportradion idag
när det pratade om gårdagens match. Han sa: " Handboll förkortar livet på en"
hihi. Bilden ovan är från förra matchen som Sverige spelade. Måste väl bli årets
OS-bild?!? Klockren tycker jag *ler*.

Nu ska jag och Sally cykla till mina föräldrar och äta lite gott. Ska bli riktigt
mumsigt.

Ha en skön kväll alla ni för det tänker jag ha!

Kramis/Heléne

1 kommentar:

  1. Jag såg matchen igår och jisses vilken tur att jag har ett starkt hjärta. ;)Imorgon lär det bli ännu jobbigare.

    Kungen är så cool! :)

    Önskar en trevlig lördagskväll.
    Kram

    SvaraRadera