fredag 31 augusti 2012

T G I F

Nyinköpta Gladiolus...

...i en härlig färg...

...fick hamna på golvet brevid min fina kakelugn.

Fredagsfika.....

.....även för vår älskade fyrbenta familjemedlem.



Hej hopp!

Nämen nu är det fredag igen och jag har jobbat min sista dag med alla goa
tjejer på skiftet. Lite sorgligt var det allt. Kommer att sakna dem i massor:(.
Så på söndag kör jag nattskift igen! Mera fritid och mera pengar *ler*.

Idag på morgonen skulle jag ta ut en grej från min extrafrys. Hmmm, dörren
till frysen hade stått öppen sedan i torsdags kväll. Blä! Allt i hela frysen som
tex lax, fläskfilé, falukorv blablabla var ljummet. Jaja, bara att kasta.

Ikväll väntar vi besök här i Lilla gårdshuset. Min kusins dotter från Ludvika
kommer till oss i helgen. Ska bli såå roligt att få träffa henne *ler*. Clara
sitter på sitt rum och bara längtar tills klockan ska bli 20.00 för då ska hon
vara här.

Clara och jag har varit på staden en kort stund. Köpte lite fredagsblommor.
Idag blev det Gladiolus som hamnade på golvet i L O B-vasen. Lite fredags-
fika till alla i familjen fick också följa med hem.

Nu ska Alle och Clara åka till skogen en runda med Sally. Jag ska passa på att
skura golven då.

Ha det gött alla ni på denna sista dag i augusti 2012!

Kramis/Heléne

6 kommentarer:

  1. Så vackra blommor! Alltid roligt att få fredagsfint :)
    Vilka smarriga bakelser! Å Sally ser nöjd ut oxå...
    Ha en skön fredagskväll!
    Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh såå fina blommor!Dom älskade mamma o jag mä...Kul med besök förstår jag! var gärna med på min utlottning om du vill! Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Vackra! Fler som äter bakelser ser jag:) kram Nilla
    Ps du har ordverifiering på, jag tog bort min gör det enklare att kommentera, har inte fått problem.

    SvaraRadera
  4. Vackert med gladioler! Lilla vovsingen ser så nöjd ut måste jag säga!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Bara så himla fint med gladioler.Låter som en mysig fredag.Ha det bäst .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera