fredag 10 augusti 2012

Ett besök och lite ensam.

V
En liten bild från mitt vardagsrum.

TACK .




Hej hopp!

Idag är det fredag hela dagen och jag är leeeedig! Så härligt. Ja jag var
faktiskt lite ledig igår också. Kompade ut och gick hem kl 19 istället för
23.30. Hur skönt som helst. Clara och jag tog en skogspromenad med
Sally i det sköna vädret och sedan köpte vi hem lite mat. En skön kväll
med andra ord.

Idag har jag haft besök av en kär vän. Vi har druckit lite kaffe och tjötat
i några timmar. Alltid lika trevligt. Hon hade med sig så fina vita Gladiolus
åt mig. Precis sådana som jag hade tänkt att cykla ner till staden och köpa
i eftermiddag. Tack snälla rara du!


Ha det så skoj Alle!


Idag känner jag mig allt lite ensam och alena här hemma. Clara har åkt tåg
själv till min kusin och hennes barn i Ludvika. Vet inte hur länge hon stannar
där men tidigast på tisdag tror jag nog att hon kommer hem. Hon ringde precis
nu och var framme och allt har gått bra. Duktiga du! Och Alle sitter just nu i
bilen med två polare på väg ner till Kastrup för att flyga till Paris ikväll. De ska
gå på fotboll imorgon och se Zlatans premiärmatch i franska ligan med sin nya
klubb Paris Saint Germain. Vilken lycka för Alle! Tredje gången han ser Zlatan
spela och i tre olika lag *ler*.

Och vad ska jag göra då??? Jo nu ska jag rensa kantareller, och imorgon ska jag
jobba över...... Så kan det vara *blink*.

Jag önskar Er alla en happy friday!

Och en ny följare idag igen. Hihi så skoj. Välkommen till dig!

Kramis/Heléne

5 kommentarer:

  1. Ååååå vita Gladiolus är ju bara så himla fina .Härligt med goa vänner som vet vad man gillar !Låter härlig med kaffe och tjötat några timmar .Vad gött det lät att rensa kantareller.Ha nu en skön och mysig kväll .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Trevlig fredag till Dig!
    Fint du har!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina gladioler. Skönt att kunna gå hem lite tidigare!
    trevlig helg
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Så fina blommor du har fått!
    Tråkigt att vara ensam... Vi far till Vaggeryd imon o hälsar på Milla o Peter.
    Hoppas du får en bra helg!

    Kram kram

    SvaraRadera