torsdag 9 augusti 2012

Skogens guld och en jubilar!

Titta vad jag har fått!

Tack snälla Fredrik och Sabina!



Hej hopp!

Men kolla in alla kantarellerna! Allt detta fick jag av en arbetskamrat igår.
Hennes kille tycker att det är hur kul som helst att plocka svamp men äter
inte själv. Så han bara plockar och plockar.  Vi satt på rasten och pratade
om detta och jag sa att jag hittar aldrig något om jag ger mig ut. Lite senare
under arbetskvällen så kom min arbetskamrat fram till mig med en stor
kasse.....full med svamp.....till MIG! Då hade killen varit ute i skogen och
plockat 4 kassar , varav en var till MIG! Snällt va?!?    

Jubilaren och den lilla sonen som snart också fyller år!



Idag är det en stor dag för min svägerska. Hon fyller nämligen 40 år!
GRATTIS säger jag till dig, du söta och rara. Hoppas dagen blir toppen
för dig och hela familjen på Er lilla tripp.

Kramis/Heléne

7 kommentarer:

  1. Åååå vad mycket härliga kantareller .Vad snällt av din jobbarkompis.Hoppas att din svägerska får en fin födelsedag.....Ha en fin dag du med .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Det kallar jag en present det, vilken lycka!
    Wow, så fint du har det i ditt kök!

    Ha en fin dag,kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  3. Men vilken lycka! Kan han skicka lite till mig också kanske:) lram Nilla

    SvaraRadera
  4. Men hallå, värsta lyxen!!! Mycket snäll arbetskamrat och mycket flitig pojkvän!
    Åh, så gott!!! GRATTIS!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Åhh då hade jag oxå blivit glad!
    Jag lyckas aldrig hitta några gula fält...

    Snart helg för dig! Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men vilken lyx att få ha en sådan ljuvlig kollega!
    Njut av läckerheterna!

    Kram

    SvaraRadera