lördag 18 augusti 2012

Övertid och bullbak.

Nybakade bullar.

Tårtpapper.

Tårtpapper och bakformar från Green Gate.




Hej hopp!

I morse ringde klockan vid 5 här i Lilla gårdshuset. Puh, det var inte skoj efter
veckan som varit när jag har haft en klocka som har ringt vid 04.15. Men det var
bara att kravla sig ur sängen för jag hade lovat att jobba övertid. På jobbet gick
tiden fort. Slutade kl 12 så det är inte så långt pass på lördagar.

När jag kom hem så drog jag igång med att baka bullar. Blev färdig för en liten
stund sedan. Använde formarna som jag klickade hem från Julias fina nätbutik
häromdagen. Köpte även några mönstrade tårtpapper. Passade perfekt på mitt
glaskakfat på fot. Nöjd.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och provsmaka en bulle. Sedan blir det att rulla
lite chokladbollar. Vi ska ha lite kalas för Clara som fyller år på måndag så därav
detta bakande idag *ler*.

Ha en fortsatt fin lördag!

Kramis/Heléne

5 kommentarer:

  1. Att du orkade baka bullar också efter en så tuff vecka!! Smakade vinet gott???
    Ha en trevlig kväll!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Så goda och fina de ser ut! Du kommer nog vara trött i kväll då:) kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är som bakar bullar efter en tuff veckan.Bullarna ser supergoda ut!Önskar dej en skön kväll.Kramar Rita ♥.

    SvaraRadera
  4. mums.
    Och så vackert.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera